Wyobraź sobie kontener Springa jako pojemnik przechowujący obiekty, z których w dowolnym momencie możesz wyciągnąć to czego potrzebujesz.
Nie intresuje Cię nic poza tym aby wymagane przez Ciebie w danej chwili obiekty zostały załadowane wcześniej do kontenera.
Możesz sam wybierać i oznaczać klasy, których obiekty mają się tam znaleźć.
Chcesz użyć obiektu, który znajduje się w kontenerze - wstrzyknij go.
Wystarczy, że dodasz odpowiednią adnotację.
Jeśli chcesz wstrzyknąć obiekt używając nazwy klasy (typu) użyj
@Autowired, a jeśli chcesz użyć nazwy Twojego obiektu użyj
@Resource.
Tyle tytułem wstępu. Teraz przejdźmy do przykładów w kodzie. Kolejny, przygotowany przez nas projekt jest wyjątkowy, ponieważ zawarliśmy w nim przykłady wszystkich rodzajów wstrzykiwań, łącznie z wstrzykiwaniem
plików, zasobów oraz różnych wartości z pliku konfiguracyjnego. Struktura została przygotowana tak, aby już po nazwie klasy można było w łatwy sposób odnaleźć realizację konkretnego sposobu wstrzykiwania
zależności (na przykład wstrzykiwanie za pomocą adnotacji
@Autowired przez konstruktor przedstawiamy w pliku
ItemControllerWithAutowireByConstructor.java).
Wstrzykiwanie przez konstruktor (z @Autowired lub bez)
Ten rodzaj wstrzykiwania jest najbardziej popularny. W przypadku wstrzykiwania przez konstruktor możemy użyć adnotacji
@Autowired, ale od od Springa w wersji 4.2.3 możemy ją pominąć,
a Spring i tak będzie wiedział, że komponenty podane w konstruktorze mają zostać wstrzyknięte. Wstrzyknięcie bez konstruktora zaimplementowaliśmy w klasie
ItemControllerAutowireHiddenByConstructor.java...
Pełny materiał ze wszystkimi źródłami kodu jest dostępny po wykupieniu pakietu. Zapraszamy!
Jeśli zakupiłeś materiał zaloguj się tutaj, aby uzyskać dostęp.